Vásárlási feltételek
Cégnév: Pozsonyi Patika Kft
A székhelye: 1045 Budapest, Pozsonyi u. 19. (Pozsonyi Patika)
Adószám: 27127957-2-41.
Cégjegyzékszám: Cg.01-09-350959 Vezetve a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
Bankszámlaszám: K&H Bank 10400023-50526967-88651006
Email: [email protected]
Számlázás: [email protected]
Cégnév: Bajcsi Patika Kft.
A székhelye: 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 66.
Adószám: 27448153-2-41
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-390536
Cégnév: Sashalmi Gyógyszertár Bt.
A székhelye: 1161 Budapest, Csömöri út 117.
Adószám: 28889821-2-42
Cégjegyzékszám: Cg. 01-06-610435
Cégnév: Vérhalom Patika Kft.
A székhelye: 1025 Budapest, Vérhalom tér 8.
Adószám: 24685319-2-41
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-177291
Cégnév: DS2 Patika Kft.
A székhelye: 1151 Budapest, Fő út 62.
Adószám: 25040601-2-42
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-196316
Cégnév: BPKO Alma Kft.
A székhelye: 1161 Budapest, Csömöri út 117.
Adószám: 23917141-2-42
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-984076
Cégnév: DR. U.D. Patika Bt.
A székhelye: 1092 Budapest, Ferenc krt. 12.
Adószám: 28359458-2-43
Cégjegyzékszám: Cg. 01-06-214826
Cégnév: Központi Gyógyszertár Kft.
A székhelye: 2600 Vác, Köztársaság út 23.
Adószám: 14337008-2-13
Cégjegyzékszám: Cg. 13-09-120565
Cégnév: "Ófalu" Kft.
A székhelye: 1038 Budapest, Ezüsthegy u. 64. .
Adószám: 14123386-2-41
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-889957
Cégnév: Sziklakert Gyógyszertár Kft.
A székhelye: 2040 Budaörs, Kossuth Lajos u. 13.
Adószám: 26108775-2-41
Cégjegyzékszám: Cg. 01 09 302324
A patika24.hu webáruházban történő megrendelés, illetve vásárlás feltétele a webáruház Általános Szerződési Feltételeinek (a továbbiakban „ÁSZF”) elfogadása. Kérjük, figyelmesen olvassa el a webáruház általános szerződési feltételeit! Csak abban az esetben regisztráljon webáruházunkban, illetve rendeljen termékeket a rendszer segítségével, amennyiben az ÁSZF-ben közölt feltételeket maradéktalanul megértette és elfogadja. A vásárláshoz betöltött 18. életév és magyarországi szállítási és számlázási cím szükséges.
1. A webáruházban forgalmazott termékek
A webáruházban az alábbi termékek kerülnek forgalmazásra:
- gyógyhatású készítmények,
- étrend-kiegészítők,
- kozmetikai készítmények.
A vásárolt termékek használata előtt feltétlenül olvassa el a termékhez mellékelt használati utasítást! A weboldalon található információk, illetve a gyógyszerekhez mellékelt tájékoztatók nem helyettesítik a szakszerű orvosi ellátást és tanácsadást.
A honlapon található információk külső forrásokból (gyártó, forgalmazó, egyéb) származnak, ezekért, illetve az ezen információk felhasználásából eredő esetleges problémákért vagy károkért a patika24.hu webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal.
A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszerforgalmazásra jogosult gyógyszertárak és honlapjaik jegyzékét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) vezeti és teszi közzé az alábbi linken keresztül:
http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/
2. A webáruház kezelése
A termékek kiválasztásához igyekszünk a lehető legtöbb információt nyújtani. A termékek termékcsoportokra, azon belül alcsoportokra vannak bontva, melyek megkönnyítik a keresést. A kívánt termékcsoportra, vagy alcsoportra kattintva részletes terméklistát kap, ahol választhat a termékek közül és eljuthat a termékek adatlapjaira.
A keresés mezőben lehetőség van terméknév szerinti, vagy „szabad szavas” keresésre. Ez a szolgáltatás nemcsak a termékek nevei között, hanem a termékek leírásában is keresi a megadott kifejezést.
Lehetőség van emellett a termékek egyes tulajdonságai (gyártó/forgalmazó, ár, egyéb jellemzők) szerinti szűrésre, ebben az esetben csak a kiválasztott tulajdonságoknak megfelelő termékeket jeleníti meg a rendszer. A szűrésnél tetszőleges számú tulajdonság kiválasztható, a rendszer csak azokat a termékeket jeleníti meg, amelyek a megadott összes feltételnek megfelelnek.
Minden termék adatlapján megtalálható annak neve, ára, kiszerelése, a gyártó neve, fotó a termékről, valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. Gyógyszer esetén a termék részletes ismertetője tartalmazza a betegtájékoztatót, más készítmény esetén a termékleírást.
A gyártó esetenként változtathat a csomagoláson, ilyenkor a fotó eltérhet a megvásárolt termék dobozától.
3. A megrendelés folyamata
A webáruházban történő vásárlás előzetes regisztráció nélkül is lehetséges, érvényes rendelés azonban csak a vásárlás lebonyolításához szükséges információk megadását követően adható le, melyek a következők:
- A megrendelő neve;
- e-mail cím, telefonszám;
- a megrendelő címe, illetve szállítási címe, ha a kettő nem azonos;
A hiányos, vagy valótlan adatokkal leadott rendeléseket érvénytelennek tekintjük, azok a rendszerből törlésre kerülnek.
A gyorsabb és egyszerűbb adatkezelés, illetve kényelmesebb vásárlás érdekében ajánlott az előzetes regisztráció. A webáruház rendszerében tárolt felhasználói adatokról az ÁSZF 8. pontja („Adatkezelés”) rendelkezik.
A kiválasztott termék kosárba helyezése után a vásárlás folytatható, illetve több termék is a kosárba helyezhető. A termék kosárba helyezése nem jelenti a termék megrendelését. A kosár tartalma a vásárlás befejezéséig, illetve a rendelés véglegesítéséig tetszőlegesen módosítható, vagy törölhető.
A kosár tartalma a vásárlás során bármikor - a legfelső sorban lévő „kosár” gombra kattintva – megtekinthető.
A webáruház kínálatából megrendelt termék készlethiányos lehet, ezért a vásárlás két lépésben történik:
1. A megrendelni kívánt termékek kosárba helyezését követően a vevő adatainak megadása történik. Regisztrált vásárlók esetén ez automatikus, de szükség esetén tetszőlegesen módosítható. Ezután a szállítási és fizetési mód kiválasztása, majd a rendelés jóváhagyása következik.
2. A rendelés jóváhagyása és a készlet ellenőrzése után a rendszer visszaigazolást küld a vásárló által megadott e-mail címre a megrendelt termékek valós elérhetőségéről. Az e-mail üzenetben lévő hivatkozásra kattintva, vagy a webáruházba újból bejelentkezve a rendelés ennek megfelelően szükség szerint módosítható, vagy – utánvét kivételével – a megrendelt termékek kifizetésével véglegesíthető.
A sikeres megrendelésről a rendszer e-mailben visszaigazolást küld. A visszaigazolás az alábbi információkat tartalmazza:
- A megrendelő neve, számlázási címe;
- a megrendelt termékek felsorolása (neve, egységára, mennyisége);
- a rendelés végösszege (fizetendő);
- a szállítás és átvétel módja;
- szállítási cím, amennyiben nem azonos a számlázási címmel;
- a fizetés módja.
A megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja a rendszer.
4. Fizetés, számla kiállítása, egészségpénztári számla
A fizetés az alábbi módokon lehetséges:
- Bankkártyával, az OTP SimplePay biztonságos fizetési lehetőségével
Elfogadom, hogy a Pozsonyi Patika Kft. (1045 Budapest, Pozsonyi u. 19.) által a patika24.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring. - Utánvéttel, készpénzben vagy bankkártyával a küldemény átvételekor a futárnál.
- Előreutalással, (Bankszámlaszám: K&H Bank 10400023-50526967-88651006) a közleménybe a visszaigazolásban szereplő rendelési számot kérjük feltüntetni.
A vásárlásról a rendelés során megadott adatok alapján, a mindenkor hatályos számviteli törvény rendelkezéseinek megfelelően számlát állítunk ki.
A számlát a kiszállított/átadott termékhez e-számlaként email-ben elküldjük a megadott email címre.
Egészségpénztári számla kiállítása:
Egészségpénztári kártyával történő fizetésre online webáruházakban sajnos nincs lehetőség. Egészségpénztári számla igénylése lehetséges oldalunkon. Amennyiben egészségpénztár nevére kiállított számlát szeretne, kérjük, hogy a számlázási adatoknál jelölje meg ezt a lehetőséget.
Adja le rendelését, ügyeljen, hogy helyes e-mail címet adjon meg.
Utólag EP számlát kiállítani nem áll módunkban!
Elektronikus számla lévén a pénztárnak a webáruháztól kapott "Letöltési linket/Letöltési e-mailt" kell továbbítani.
5. Szállítás
Cégünk hivatalos, engedéllyel rendelkező csomagküldő szolgálat útján juttatja el a megrendelőhöz a megrendelt nem vényköteles, közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszert és egyéb terméket. (Vényköteles, közfinanszírozásban részesülő gyógyszert csomagküldés útján nem szolgálhatunk ki.)
A megrendelt csomagok az alábbi módon juttathatók el a megrendelőhöz:
- Futárszolgálattal (GLS Express/Business)
- Magyar Posta Logisztika + automata + csomagpont
- Személyes átvétellel (Budapesten 9 helyen, Vácon 1 helyen) (bankkártyával elérhető az utánvét)
- Foxpost
- Házhozszállítás szakszemélyzet által
Magyarország területén bármely településen, bármilyen szállítási címre kérhető kiszállítás. A szállítási határidő a rendelés leadását követő 2-6 munkanap.
Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004. (IV. 28.) ESzCsM rendelet értelmében gyógyszer 14 éven aluli személynek nem adható ki. Amennyiben ilyen készítményt vásárol áruházunkból, úgy az Ön akadályoztatása esetén a csomag átvételére egy írásbeli meghatalmazással rendelkező 14 év feletti személy jogosult, aki személyi igazolvánnyal köteles bizonyítani jogosultságát a csomag kézbesítőjének.
Az átvételnél a címzettnek be kell mutatnia a személyazonosságot igazoló okmányát és hivatkoznia kell a csomagszámra.
Az utánvétes csomagoknál készpénzfizetési és bankkártyás fizetés is lehetséges.
Házhozszállítás esetén a GLS e-mailben tájékoztatja a megrendelőt a várható kézbesítési időről, a kézbesítés napjának reggelén. Csomagpont esetén a GLS e-mail értesítőt küld, mikor a csomagot a választott csomagponton elhelyezik.
Szállítási díjak
A kiszállítási díja GLS 1290,- Ft, GLS Automata 990,- Ft, Foxpost 990,- Ft, MPL automata, MPL csomagpont: 990,- Ft.
Ingyenes szállítás 14999 Ft feletti kosárérték felett érhető el.
Szakszemélyzetes házhozszállítás esetén kizárólag SimplePay, utánvét esetén, kizárólag bankkártyás fizetés érhető el, illetve a szolgáltatás kizárólag Budapesten, Pest megyében, Tata környékén, Eger környékén, Székesfehérváron és környékén érhető el.
Szakszemélyzeti házhozszállítás 19999 Forint feletti vásárlásnál ingyenesen vehető igénybe, amennyiben a vásárlás OTC gyógyszert is tartalmaz. Szakszemélyzeti házhozszállítás 19999 Ft kosárérték alatt nem vehető igénybe.
Személyes patikai átvétel 10000 Forint alatt nem érhető el, ezen érték felett pedig ingyenesen vehető igénybe.
A Személyes átvételi pontokra való szállítás esetén csak Simple Pay-en keresztüli fizetés érhető el vagy helyszíni fizetés kizárólag bankkártyával!
A szállítási díjak tartalmazzák az ÁFÁ-t.
Utánvétes fizetés esetén az utánvét kezelési díj minden esetben felszámításra kerül, ennek összege 290 Ft.
Patikai személyes átvétel 10000 Forint feletti értékhatár felett vehető igénybe. Fizetés kizárólag bankkártyával az oldalon keresztül online vagy a helyszínen csak bankkártyával. Személyes átvételi módok esetében a szerződéskötés a Pozsonyi Patika Kft-vel történik. A rendelés visszaigazolását és teljesítését is a Pozsonyi Patika Kft végzi. Ezen szállítási módok esetében meg kell adnia számlázási címét, valamint egy elérhetőségi email-t, telefonszámot is.
Kérjük, csak akkor érkezzen meg a személyes átvételi helyre, átvenni az összekészített csomagját, amikor az erre vonatkozó e-mailt megkapja. Ugyanis a web és a személyes átvételi pontok készlete nem egyezik meg, ezért az e-mail megérkezése előtt nem áll módukban a személyes pontokon kiadni a csomagját. A személyes átvételi pontokon is elérhető az utánvét lehetőség, azonban kizárólag bankkártyás fizetéssel.
Békásmegyer
ÓFALU GYÓGYSZERTÁR
1038 Bp., Ezüsthegy u. 64.
H-Cs: 8:00-19:00
Komjádi
KOMJÁDI GYÓGYSZERTÁR
1023 Bp., Komjádi Béla u.3.
Nyitva: H-P: 8:00-20:00, Sz: 8:00-13:00
Újpest
POZSONYI PATIKA
1045Bp., Pozsonyi u. 19.
Nyitva: H-P: 8:00-20:00, Sz: 8:00-13:00
Nagykörút-Ferencváros
PATIKA24 GYÓGYSZERTÁR
1092 Bp., FERENC KRT.12.
Nyitva: H-P: 7:30-20:00, Sz: 8:00-13:00
Belváros
BAJCSY 66 PATIKA
1054 Bp., Bajcsy Zs. út 66.
Nyitva: H-P: 8:00-20:00, Sz: 8:00-13:00
Sashalom
SASHALOM PATIKA
1163 Budapest, Veres Péter út 32-34.
Nyitva: H-P: 8:00-20:00
Vác
VÁC KÖZPONTI GYÓGYSZERTÁR
Vác, Dr. Csányi László krt. 46, 2600
Nyitva: H-V: 7:00-19:00
Rákospalota
GYÓGYSZERTÁR A MEGVÁLTÓHOZ
1151, Budapest, Fő út 62.
H-P: 8:00-20:00 Sz: 8:00-13:00
II. Kerület
VÉRHALOM PATIKA
1025, Budapest, Vérhalom tér 8
H-P: 8:00-20:00 Sz: 8:00-13:00
Budaörs
SZIKLAKERT PATIKA
2040, Budaörs, Kossuth Lajos u. 13.
H-P: 8:30-19:30 Szo.: 8:00-13:00
6. Elállás joga
Megrendelése során a vevő élhet a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.
Internetes vásárlások esetén a vevő a szerződéstől az áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ értelmében gyógyszert visszavenni nem lehet.
A jelen pont szerinti indoklás nélküli elállás joga a 45/2014. (II.26.) Korm. rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható abban az esetben, ha a vásárló olyan egészségügyi terméket/orvos technikai eszközt rendelt meg, amely kizárólag bontatlan és sérülésmentes állapotban hozható forgalomba, és egészségügyi vagy higiéniai okokból annak felbontása után már nem küldhető vissza.
Elállásnál az eladó köteles a vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.
A vevő által kifizetett összeget az eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.
A visszaküldött termékeket az eladó 1045 Budapest, Pozsonyi u. 19. alatti telephelyére kérjük eljuttatni. Elállás esetén az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költségeket a vevő viseli.
7. Szavatosság, jótállás
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.
Jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik. A vevőnek jogában áll reklamálni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását webáruházunk felé e-mailben, vagy telefonon. A reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgáljuk. Szavatossági igény érvényesítésére két év áll a vevő rendelkezésére. Szavatossági igény estén a vevő kérheti a termék javítását, cseréjét, vagy a vételár csökkentését. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát.
Az eladó a vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott dolog megnevezését, vételárát, teljesítésének időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően rögzíti a szavatossági igényre adott válaszát. A jegyzőkönyvet az eladó három évig köteles megőrizni. Jogvita esetén a vevő a Budapesti Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.
A fogyasztót megillető kellékszavatossági jogok
A Ptk. 6:159. §-a alapján hibás teljesítés esetén a jogosult kellékszavatossági igényei alapján a kötelezett köteles azt javítani vagy kicserélni és ha ezekre nem vállalja vagy ennek nem tesz eleget, a vevő jogosult árleszállítást kérni, a terméket a kötelezett költségén javítani vagy – végső soron – elállni a szerződéstől.
2022. január 1-től ez annyiban módosul, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
A jogszabályváltozáshoz fűzött indoklás szerint „ugyanakkor azon szerződések esetén, amelyek nem tartoznak áru adásvételére kötött fogyasztó szerződések közé (például az építési munkákra vonatkozó szerződés), a fogyasztónak továbbra is lehetősége van arra, hogy a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthassa vagy mással kijavíttathassa.
A szavatossági jogok sorrendje
Hibás teljesítés esetén tehát a jogosult követelhet javítást, cserét, árleszállítást vagy végső soron elállhat a szerződéstől. Ezeknek a szavatossági igényeknek az érvényesítése két lépcsőben történik: első körben csak a kijavítás és a csere között választhat a jogosult, nem élhet rögtön a második körös szavatossági jogaival.
Második körös szavatossági jogok
A fogyasztó akkor jogosult a vételár arányos leszállítását igényelni vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket,
az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét,
ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
A javítás/csere folyamata
Az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Az önkéntes jótállás szabályai
A rendelet szabályozza az önként vállalt jótállás szabályait is (nem keverendő össze a jogszabály szerinti kötelező jótállással).
Önként vállalt jótállás esetén jótállási nyilatkozatot kell adni és abban fel kell tüntetni:
az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
a jótállásra kötelezett nevét és címét
a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást
azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik
a jótállás feltételeit.
8. Adatkezelés
A Pozsonyi Patika Kft (továbbiakban: Adatkezelő) online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.
Az Adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált felhasználóknak a webáruházban kezelt személyes adatait.
Az adatkezelő címe: Pozsonyi Patika Kft., 1045 Budapest, Pozsonyi u. 19.
Az adatkezelő elérhetősége: [email protected]
Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) Az érintett hozzájárulása.
A felhasználó a regisztrációnál hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.
A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím.
Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás.
A vásárló kérelmezheti az adatkezelőnél:
- tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
- személyes adatainak helyesbítését,
- személyes adatainak törlését vagy zárolását.
A felhasználó a regisztráció során megadott felhasználói név és jelszó segítségével, a webáruház oldalaira belépve megtekintheti, módosíthatja vagy törölheti saját adatait.
Ha a felhasználó korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.
Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.
9. Egyéb tudnivalók
Árak
A webáruházban a termékek adatlapjain feltüntetett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, melyek csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák a felmerülő szállítási költséget. A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a „Végösszeg” pont tartalmazza.
A termékek adatlapjain szereplő mindenkori ajánlati áraink az adott pillanatban érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés feldolgozásáig fenntartjuk.
Amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról, amelyre a webshop technikai rendszerének sajátosságai miatt csak az automatikusan generált rendelést megerősítő e-mail-t követően van lehetőségünk.. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Az adásvételi szerződés létrejötte
Ha a felhasználó megrendelést küld a webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja, adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
A szerződés magyar nyelven jön létre, a webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
A felelősség korlátozása
A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.
A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:
- Az Internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webshop akadálytalan működését és a vásárlást;
- az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémáért;
- bármilyen adatvesztésért;
- bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
- a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.
A szolgáltatónak joga van előzetes értesítés nélkül, bármikor módosítani a webshop oldalain található információkat, vagy az oldalakon feltüntetett termékeket és árakat.
A hibás teljesítés vélelme
A Ptk. 6:158. §-a általános szabályként eddig is rögzítette, hogy „fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen”, azaz a fél éven belül a fogyasztó által felismert hiba esetén a fogyasztónak a hiba tényét kell csak közölnie és a vállalkozásnak kell bizonyítania, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett, azaz, hogy nem volt rejtett hiba. Az ellenbizonyítás sikertelensége esetén a fogyasztó élhet a kellékszavatossági igényeivel.
A 2022-es módosítás – érintetlenül hagyva ezt a főszabályt – nem minden szerződés, hanem a fogyasztó és vállalkozás között áru adásvételére vagy digitális tartalom szolgáltatására kötött szerződések esetén – úgy szigorít, hogy „Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen”, azaz az eddigi fél éves hibás teljesítési vélelmet egy évre emeli.
Egyéb rendelkezések
A jelen Általános Szerződési Feltételek a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. Ezek mellett figyelembe vettük az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelvet, a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelvet, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83. irányelvet.
Az ÁSZF feltételeket a Pozsonyi Patika Kft. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a webshopot és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta.
A vonatkozó kormányrendelet 11. § (1) bekezdés m) pontja szerint a szerződés megkötését megelőzően a vállalkozás köteles világosan és közérthető módon tájékoztatni a fogyasztót – egyebek mellett – a kellékszavatosság fennállásáról és annak feltételeiről mégpedig oly módon, hogy „a kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatást a kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használatával köteles megadni olyan módon, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség”.
Adattovábbítási nyilatkozat
Kereskedő cégneve: Pozsonyi Patika Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhelye: 1045 Budapest, Pozsonyi u. 19.
Fizetési Elfogadóhely webcíme:www.patika24.hu
Kereskedő által továbbított adatok megnevezése: név, e-mail cím, telefonszám, cégnév, cím
Tudomásul veszem, hogy a Pozsonyi Patika Korlátolt Felelősségű Társaság (1045 Budapest, Pozsonyi u. 19.) adatkezelő által a patika24.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok, szállítási cím adatok. Az adatfeldolgozóáltal végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
1. A Szabályzat célja
A jelen Szabályzat célja, hogy rögzítse a Pozsonyi Patika Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) által alkalmazott adatvédelmi és adatkezelési elveket és szabályokat, valamint a Szolgáltató adatvédelmi és adatkezelési szabályait. A Szolgáltató a www.patika24.hu weboldal (továbbiakban: Webshop) működtetése során a Webshop-on termékeket megrendelők (a továbbiakban együttesen: Felhasználók) adatait kezeli.
A Webshop-on 18. életévüket betöltött magánszemélyek, vállalkozások, egyesületek, regisztrálhatnak (továbbiakban együtt: Érintettek) A vállalkozások adatai közérdekből nyilvános adatok, azonban a megrendelés során előfordulhat, hogy a regisztráló vállalkozás személyes adatokat (is) megad, ezért a Szolgáltató minden esetben meg kíván felelni a személyes adatok kezelésére vonatkozó jogszabályi előírásoknak is.
Jelen szabályzat kialakítása és alkalmazása során Szolgáltató az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.), valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete (továbbiakban: GDPR) szellemében és alkalmazásával, azoknak mindenben megfelelve jár el.
A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások vagy az ÁSZF változása esetén a változásokra vonatkozó tájékoztatást a Szolgáltató bizonyos esetekben elektronikus formában, e-mailben juttatja el a Felhasználók részére. Az ilyen értesítéseket a Szolgáltató nem használja reklámozási célra.
2. Adatkezelő adatai Név: Pozsonyi Patika Korlátolt Felelősségű Társaság Székhely: 1045 Budapest, Pozsonyi utca 19. Cégjegyzékszám: 01-09-940399 Adószám: 22717814-2-42 Elektronikus elérhetőség: [email protected]
Adatkezelő adatai Név: Google Ireland Limited. Székhely: Gordon House Barrow Street Dublin 4 Ireland Adószám: IE6388047V.
Adatkezelő adatai Név: Facebook Ireland Limited 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour Dublin 2, Ireland VAT Reg. No. IE9692928F
Adatkezelő adatai Név: OTP Mobil Szolgáltató Kft. 1143 Budapest, Hungária körút 17-19. Adószám.: 24386106-2-43 [email protected]
Adatkezelő adatai Név: GLS General Logistics System Hungary Csomag-Logisztikai Kft. 2351 Alsónémedi GLS-Európa u. 2.
Adatkezelő adatai Név: L-IN Székhely: 1161 Budapest, Csömöri út 119/a Cégjegyzékszám: 01-09-675600 Adószám: 11767011-2-42 Elektronikus elérhetőség: [email protected]
Adatkezelő adatai Név: Symbol Tech Zrt. 1138 Budapest, Váci út 198 Adószám: 23932247-2-41
Adatkezelő adatai Név: UNAS Online Kft., 9400 Sopron, Kőszegi út 14., Adószám: 14114113-2-08
Adatkezelő adatai Név: FoxPost Zrt., 3300 Eger, Maklári út 119, Adószám : 25034644-2-10
Adatkezelő adatai Név: Magyar Posta Zrt., 1138 Budapest, Dunavirág utca 2.-6., Adószám : 10901232-2-44
3. Adatkezelések a Honlap használata közben
Megrendelés leadása. A megrendelés folyamata az egyes Termékekhez tartozó adatlap Felhasználó általi kitöltésével indítható meg. A folyamat részletes leírása a vásárlási információk menüben olvasható. Adatkezelés célja: kapcsolatfelvétel a Felhasználókkal visszaigazoló e-mail formájában kezelt adatok köre: egyéni vállalkozó neve/cégnév, céges e-mail cím, Felhasználó által megadott egyéb adatok a szövegdobozba adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, szerződés teljesítése adatkezelés időtartama: a megrendelés leadásától számított 1 évig adattárolás módja: elektronikusan Tekintettel arra, hogy a Felhasználó a megrendelési adatlap kitöltése során az „Üzenet” szövegdobozba a kötelezően kezelt adatokon kívül további személyes adatokat is megadhat, az adatkezeléshez történő hozzájárulása ezen adatok kezelésére is kiterjed. Szolgáltató ilyenkor is kizárólag kapcsolatfelvétel céljából kezeli a Felhasználó által megadott adatokat. A Felhasználó hozzájárulását a megrendelési adatlap felületén található, erre szolgáló üres checkbox kipipálásával teheti meg. A hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. A GDPR 13. cikkének megfelelve Webshop jelen szabályzat útján kifejezetten tájékoztatja Felhasználót, hogy a Honlapon történő szerződéskötésnek feltétele a jelen pontban meghatározott adatok megadása.
Megrendelés teljesítése adatkezelés célja: szerződéskötést megelőző azonosítás, szerződéskötés, szerződéses jogi nyilatkozat megtétele kezelt adatok köre: egyéni vállalkozó neve/cégnév, céges e-mail cím, Felhasználó által megadott egyéb adatok a szövegdobozban adatkezelés jogalapja: szerződés teljesítése adatkezelés időtartama: a cél megvalósulásáig (teljesítés) adattárolás módja: elektronikusan. Számlakiállítás adatkezelés célja: bizonylat (elektronikus számla) kiállítása kezelt adatok köre: egyéni vállalkozó neve/cégnév, céges e-mail cím, Felhasználó által megadott egyéb adatok a szövegdobozban, Felhasználó adószáma/adóazonosító jele adatkezelés jogalapja: jogszabályon alapuló kötelező adatkezelés (a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 166. § (1) bekezdése) adatkezelés időtartama: a megrendelés leadásától számított 1 évig 3 adattárolás módja: elektronikusan Ahogyan az ÁSZF szerint rögzíti, a megrendelés teljesítését követően a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki a Felhasználó nevére.
Számlák megőrzése adatkezelés célja: bizonylat (elektronikus számla) megőrzése kezelt adatok köre: egyéni vállalkozó neve/cégnév, céges e-mail cím, Felhasználó által megadott egyéb adatok a szövegdobozban, Felhasználó adószáma/adóazonosító jele adatkezelés jogalapja: jogszabályon alapuló kötelező adatkezelés (a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (1) bekezdése) adatkezelés időtartama: az elektronikus számla kiállításától számított 8 évig adattárolás módja: elektronikusan a K-Boss (szamlazz.hu) szerverein.
Adatok kezelése
A Szolgáltató a neki megadott személyes adatokat – főszabály szerint – nem ellenőrzi. A megadott adatok megfelelősségéért kizárólag az azt megadó személy felel. Bármely Felhasználó e-mail címének megadásakor egyben felelősséget vállal azért, hogy a megadott e-mail címről kizárólag ő vesz igénybe szolgáltatást. E felelősségvállalásra tekintettel egy megadott e-mail címen történt belépésekkel összefüggő mindennemű felelősség kizárólag azt a Felhasználó terheli, aki az e-mail címet regisztrálta. Szolgáltató kétség esetén jogosult azonban a Felhasználónak az általa képviselt gazdasági társasághoz vagy egyéni vállalkozóhoz való kapcsolatát a gazdasági társaság közérdekből nyilvános adatként Cégjegyzékben közzétett hivatalos e-mail címe útján ellenőrizni az Általános Szerződési Feltételekben foglalt eljárásrend szerint.
Adatfeldolgozók
Az adatokat elsődlegesen a Szolgáltató, valamint a Szolgáltató belső munkatársai jogosultak megismerni, azonban azokat nem teszik közzé, harmadik személyek részére nem adják át kivételt képez a futárcég, számlázó felületet biztosító cég, bankkártyás fizetést biztosító pénzintézet valamint kivételt képez, ha bíróság vagy hatóság határozatában kötelezi a Szolgáltatót az adat továbbítására. 4
Felhasználók jogai
A Felhasználó ingyenes tájékoztatást kérhet személyes adatai kezelésének részleteiről, valamint jogszabályban meghatározott esetekben kérheti azok helyesbítését, törlését, zárolását, vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen.
Hozzáférési jog: a Felhasználó visszajelzést kaphat a Szolgáltatótól személyes adatainak kezeléséről és ezekhez a személyes adatokhoz, illetve kezelésük részleteihez hozzáférhet.
Helyesbítéshez való jog: a Felhasználó kérésére a Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, illetve jogosult kérni a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
Törléshez való jog: a Felhasználó kérésére a Szolgáltató törli a rá vonatkozó személyes adatokat, ha azok kezelésére a Szolgáltatónak nincsen szüksége, vagy visszavonja hozzájárulását, vagy tiltakozik az adatkezelés ellen, vagy kezelésük jogellenes.
Elfeledéshez való jog: a Felhasználó törlésre irányuló kérelméről – ha igényli – a Szolgáltató igyekszik értesíteni minden olyan adatkezelőt, aki a Felhasználó esetlegesen nyilvánosságra került adatait megismerte, illetve megismerhette.
Adatkezelés korlátozásához való jog: a Szolgáltató – a Felhasználó kérésére – korlátozza az adatkezelést, ha a személyes adatok pontossága vitatott, vagy jogellenes az adatkezelés, vagy a Felhasználó tiltakozik az adatkezelés ellen, illetve ha a Szolgáltatónak nincsen szüksége a továbbiakban a megadott személyes adatokra.
Adathordozhatósághoz való jog: a Felhasználó a rá vonatkozó, általa megadott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkaphatja, illetve ezeket továbbíthatja egy másik a szolgáltatónak.
A Szolgáltató a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 30 nap – tiltakozás esetén 15 nap – alatt megvizsgálja, és annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, amelyről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha a Szolgáltató a Felhasználó kérelmét nem teljesíti, döntésében közli a kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait a Felhasználóval.
A Felhasználó a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait, valamint az Infotv.-ben foglaltak szerint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; https://www.naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html) fordulhat és panaszt tehet.
Sütik (cookie-k)
A Honlapon tett látogatások során – az ezekről való tudomásulvételt követően – egy vagy több cookie-t – azaz egy-egy karaktersorozatot tartalmazó kis fájlt – küld a Szolgáltató az Érintett számítógépére, amely(ek) révén a Honlapra látogatás ténye egyedileg megállapítható lesz. Ezen cookie-k a Google által biztosítottak, felhasználásuk a Google Analytics rendszerén keresztül történik.
Ezeket a cookie-kat csak egyes aloldalak látogatása esetén küldi el Szolgáltató a látogató számítógépére, tehát Szolgáltató ezekben csak az adott aloldal meglátogatásának tényét, helyét és idejét tárolja.
A Honlapon a Google Analytics által használt cookie-k (sütik) működnek, melyek működésére a Google adatvédelmi szabályai vonatkoznak.
Egyebek
A Szolgáltató a Felhasználó aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a Felhasználó által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
Ha a Szolgáltató a szolgáltatott adatokat az eredeti adatfelvétel céljától eltérő célra kívánja felhasználni, akkor erről a Felhasználót tájékoztatja, és ehhez előzetes, kifejezett hozzájárulását megszerzi, illetőleg lehetőséget biztosít számára, hogy a felhasználást megtiltsa.
A Szolgáltató kötelezi magát, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg mindent megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását.
Szolgáltató a felelősségébe tartozóan végzett adatkezelési tevékenységekről nyilvántartást vezet (adatkezelési tevékenység nyilvántartása) a GDPR 30. cikkének megfelelően.
Adatvédelmi incidens a biztonság olyan sérülése, amely a kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi. Adatvédelmi incidens esetén a Szolgáltató a GDPR 33. és 34. cikkei szerint köteles eljárni. Szolgáltató nyilvántartja az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait és az orvoslására tett intézkedéseket.
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen Szabályzatot egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról a Felhasználót a Honlap felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Honlap használatának feltétele, hogy a Felhasználó a Honlapon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.